۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۰۷

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان:

۲۰۰ رشته در آموزش و پرورش برای تحصیل وجود دارد

۲۰۰ رشته در آموزش و پرورش برای تحصیل وجود دارد

اصفهان- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بالغ بر ۲۰۰ رشته در آموزش و پرورش وجو دارد که زمینه تحصیل در این رشته ها فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم محمدی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر خیران مدرسه ساز به سمت ساخت و ساز هنرستان رفته اند که زمینه ساز اشتغال زایی و مهارت آموزی است.

وی با اشاره به اینکه سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تجهیزات جدید به هنرستان‌ها تزریق می‌شود، ادامه داد: در این زمینه استانداردسازی تجهیزات آموزشی را با کمک خیران خواهیم داشت و از ظرفیت داخلی آموزش و پرورش هم استفاده خواهیم کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: خانواده ها باید به صورت کاملا داوطلبانه در امور مدرسه مشارکت داشته باشند و مدارس موظف هستند که برای والدین به ازای پولی که دریافت می کنند شفاف سازی مالی کنند و آن را به صورت لیست ثبت و بر دیوار مدرسه نصب کنند.

۷۰ درصد فضاهای آموزشی از سوی خیران ساخته شده است

وی گفت: در سالی که گذشت نتوانستیم حمایت مالی از مدارس کنیم و سرانه‌ای به آنها اختصاص نیافت.

محمدی با اعلام اینکه خانواده ها می توانند مشارکت مالی داشته باشند نه اینکه ثبت نام آنها با اجبار دریافت پول باشد، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد فضاهای ساخته شده به همت خیران است.

وی ادامه داد: در فنی و حرفه‌ای و کار و دانش رشته ها در چهار حوزه خدمات، صنعت، کشاورزی و هنر تقسیم بندی شده است و اگر امروز ما در حوزه هنر شاهد رشته موسیقی نیستیم چون دستگاه های متولی این رشته مشارکتی نداشتند.

تاخیر در ابلاغ دستورالعمل ثبت نام دانش‌آموزان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تا زمانی که دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان ابلاغ نشود نمی توانیم دانش آموزی را ثبت نام کنیم.

وی بیان کرد: هر ساله دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان در اردیبهشت ماه به تمامی استان ها ابلاغ می شد اما این در حالی است که هفته اول خرداد ماه را طی کردیم و همچنان منتظر ابلاغ این دستورالعمل هستیم.

محمدی تاخیر در ابلاغ دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان را به خاطر برگزاری آزمون تیزهوشان دانست و گفت: از مدارس خواستیم که فعلا ثبت نام دانش آموزان دوره اول ابتدایی و اول متوسطه را انجام بدهند.

بهترین مدرسه، نزدیکترین مدرسه است

وی با اشاره به اینکه علی رغم مطالبه خانواده ها برای ثبت نام دانش آموزان فعلا این کار امکانپذیر نیست، گفت: سیاست آموزش پرورش بر این است که بهترین مدارس، نزدیکترین مدارس است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: ما سه نوع مدارس عادی، هیئت امنایی و غیر دولتی داریم که در مدارس عادی و هیئت امنایی ثبت نام دانش آموزان بر پایه محدوده و در مدارس غیر دولتی بر پایه گرفتن آزمون و مصاحبه با خانواده و دانش آموز است.

وی در خصوص ثبت نام مدارس هم گفت: این آزمون ها باید بعد از امتحانات خرداد برگزار شود و ثبت نام مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه باید در محدوده سکونت باشد و در صورت وجود ظرفیت با شرط معدل و مصاحبه انجام شود.

کد خبر 4309463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha